Kediler Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular

Kediler Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular ait tanıtım resmi

1- Yanlış: Kedilerin 1 yaşı, 7 insan yaşına denk gelmektedir.

Doğru: Kedilerin yaşı ile insanların yaşı arasında bir korelasyon yoktur. Kediler 6 ay civarı seksüel olgunluğa(hatta evde beslenen kediler 4 aydan itibaren) ererken, 6 ay-2 yıl arası gençlik dönemi, 2-8 yaş arası orta yaş, 8 yaşından itibaren yaşlı kabul edilirler.

2- Yanlış: Kara kedi uğursuzluk getirir.

Doğru: Kedilerin hiçbiri uğursuzluk getirmediği gibi ortamdaki negatif enerjiyi emen canlılardır. Eski Mısır ve Uzakdoğu inancında siyah kediler kutsal kabul edilirler.

3- Yanlış: Kedilerin diş sayısı insanlardan çok azdır.

Doğru: Kedilerin diş sayısı insanlara yakın 30 adettir.

4- Yanlış: Ev kedileri sahipleri ile birlikte gezmeye çıkmak isterler.

Doğru: Ev kedileri eve ve ev halkına düşkün canlılardır. Evde vakit geçirmek onları daha mutlu eder, dışarı ortamda strese girebilirler.

5- Yanlış: Kediler mart ayında çiftleşirler.

Doğru: Kediler mevsime bağlı poliöstrik canlılar olup yılda 5-6 defa kızgınlık gösterebilirler.

6- Yanlış: Kediler tatlı severler, biraz yerlerse sorun olmaz.

Doğru: Kedilerin dillerinde tat alma duyuları yoktur. Tatlı yemek, kedilerin ileride katarakt gibi göz problemlerinin ortaya çıkması için temel sebeptir.

7- Yanlış: Kediler kolonya, parfüm gibi kokulardan hoşlanırlar.

Doğru: Kediler koku konusunda son derecece hassas canlılar olup, kedi otu ya da valerian gibi spesifik bazı kokuları severler. Diğer kokulardan(özellikle sigara) hoşlanmazlar.

8- Yanlış: Kediler dünyayı siyah ve beyaz olarak görürler.

Doğru: Kedilerin gözleri bizimkiler gibi renkleri ayrıntılı göremese de kımızı mavi gibi bazı renkleri algılarlar.

9- Yanlış: Kediler pislendiği durumlarda yıkanır.

Doğru: Kediler temizlik konusunda son derece hassas hayvanlar olup, günün birkaç saatini yalanmakla geçirebilir. Kirlendiklerinde onları bir havlu ile silmek yeterli olacaktır.

10- Yanlış: Dişi kediler sistit olurlar.

Doğru. Erkek kedilerin urethraları(sidik kesesi kanalı) dişilerinkinden 4 kat daha dar olup dişiler kadar sistit olma olasılıkları vardır.

Veteriner Hekim Altuğ Özer

Kediler Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular

isimli bilgilendirme sayfası 01 Kasım 2019, 12:09 tarihinde oluşturulmuştur.
Bu sayfa 20 Kasım 2019, 17:42 tarihinde güncellenmiştir.